VitrineSpotter, virtual tours, 360 graden fotografie

UW RANKING IN GOOGLE OPTIMALISEREN ZONDER FABELTJES.

Geplaatst op November 14, 2016

UW RANKING IN GOOGLE OPTIMALISEREN ZONDER FABELTJES.

HOOFDSTUK 1 …VERBETER DE LOKALE RANKING VAN UW BEDRIJF IN GOOGLE

Lokale zoekresultaten verschijnen daar waar mensen zoeken naar bedrijven en plaatsen in de buurt van hun locatie. 
Deze resultaten worden weergegeven in een aantal online kanalen zoals Google Maps en Google Search.
Als voorbeeld, zult u lokale resultaten zien wanneer u zoekt naar bvb “restaurant” vanaf uw mobiele apparaat. 
Zo zal Google dan trachten het meest nabijgelegen restaurant te tonen dat je kan bezoeken.
In de afbeelding hieronder zie je hoe Google gebruik maakt van lokale resultaten om u een aantal opties voor te stellen.

Kan je uw bedrijf niet vinden? Verbeter dan uw bedrijfsinfo.
Misschien vindt u dat uw bedrijf niet wordt weergegeven voor relevante zoekopdrachten in uw omgeving.
Controleer dan of volgende bedrijfsgegevens correct gekend zijn online:

1. Correcte bedrijfsgegevens

Om klanten uw bedrijf in de lokale zoekresultaten zo goed mogelijk te tonen, moet u in Google Mijn Bedrijf alle zakelijke informatie ingeven die kunnen bijdragen om uw lokale positie van uw bedrijf op Google en je aanwezigheid in Search en Maps te verbeteren.
Op deze manier komen klanten datgene over uw zaak te weten dat hen interesseert. Houd deze informatie steeds up-to-date zodat uw klanten geen verkeerde gegevens vinden.

2. Uw locatie

Controleer en corrigeer waar nodig uw geografische locatie die zal verschijnen in Google Maps.
Een ontloopt een klant als die aan de verkeerde winkel staat.

3. Uw openingstijden

Het invoeren en bijwerken van uw openingstijden, met inbegrip van speciale uren voor de feestdagen en speciale evenementen, laat potentiële klanten weten wanneer je beschikbaar bent en geeft hen zelfvertrouwen dat wanneer ze reizen naar uw locatie, het daar ook zal open zijn.
Voor een gesloten deur staan wekt alleen ongenoegen.

4. Beheren en reageren op reviews

Interactie met klanten door te reageren op reviews dat ze verstrekken over uw bedrijf.
Inspelen op beoordelingen laat zien dat je de waarde van uw klanten en de feedback die ze vertrekken over uw bedrijf correct weet in te schatten.
Hoge kwaliteitsvolle en positieve beoordelingen van uw klanten bevorderen de zichtbaarheid van uw bedrijf.
Ze verbeteren en vergroten de kans dat andere potentiële klanten uw locatie zullen bezoeken.
Stimuleer daarom uw klanten feedback te geven door het creëren van een link waarop ze kunnen klikken om reviews te schrijven.

5. Voeg foto’s toe aan uw Google+ pagina

Foto’s toevoegen over je aanbiedingen toont mensen uw goederen en diensten, en kan u helpen het verhaal van uw bedrijf te vertellen.
Accurate en aansprekende foto’s tonen potentiële klanten ook wat uw bedrijf te bieden heeft.

HOOFDSTUK 2…HOE BEPAALT GOOGLE DE LOKALE RANKING?

Lokale resultaten zijn voornamelijk gebaseerd op relevantie, afstand, en bekendheid.
Deze factoren worden gecombineerd om te helpen bij het vinden van de beste match voor een zoekopdracht.
Zo voorziet Google denkpatronen in zijn algoritmen om kortbij gelegen bedrijven hoger te laten scoren dan bedrijven die verder af zijn ten opzichte van de locatie waar men zich op die moment bevindt.

1. Relevantie

Relevantie verwijst naar hoe goed een lokale vermelding overeenkomt met wat iemand zoekt. Het toevoegen van volledige en gedetailleerde zakelijke informatie kan Google helpen uw bedrijf beter te begrijpen en overeenkomen met uw advertentie naar relevante zoekopdrachten.

2. Afstand

Net als het klinkt-hoe ver is elke potentiële zoekresultaat vanaf de locatie term die wordt gebruikt in een zoekopdracht? Als een gebruiker geen locatie in hun zoektocht niet specificeert, zal Google berekent de afstand op basis van wat er bekend is over hun locatie.

3. Bekendheid

Bekendheid verwijst naar hoe bekend of gekend uw bedrijf is.
Sommige plaatsen zijn meer bekend in de offline wereld, en zoekresultaten proberen om dit weer te geven in de lokale ranking.
Bijvoorbeeld, de beroemde musea, landmark hotels of bekende huismerken die gekend zijn voor veel mensen zijn waarschijnlijk prominenter aanwezig in lokale zoekresultaten.
Bekendheid is ook gebaseerd op informatie die Google online heeft gevonden over een bedrijf zoals koppelingen, artikelen, en directories.
Zo zullen beoordelingen of reviews zeker meetellen en in de score van de local search ranking worden opgenomen.
Meer en positieve ratings zullen dan ook de lokale ranking van een bedrijf verbeteren.
Uw positie in andere webresultaten is ook een factor, dus een goed aangepaste website SEO zal ook zijn invloed uitoefenen op de lokale zoekmachine optimalisatie.

HOOFDSTUK 3 …ALGEMEEN

Uw ranking kopen?

Er bestaat geen enkele manier om Google te vragen of Google ervoor te betalen om een betere lokale ranking op Google te bekomen. 

Google doet daarbij een heel grote inspanning om de details van hun zoekalgoritme dan ook vertrouwelijk te houden zodat dit steeds voor iedereen eerlijk blijft.

Toch maar gratis?

Dit is ook de reden waarom Google elke zaakvoerder of bedrijfsleider probeert te motiveren om met zijn eigen zaak online de juiste plaats in te nemen. Met gratis tools die ter beschikking staan voor iedereen. Alleen inzet en het correct opvolgen van Google’s richtlijnen zullen hierbij vruchten afwerpen. Zo is de wet voor iedereen gelijk.

Alles proberen?

Niettemin bestaan er extra kanalen die betalend zijn en waarmee u, buiten de zoekresultaten om, nog duidelijker in de aandacht van de gebruiker komt te staan.
Google Adwords bevordert uw vindbaarheid, Google Virtual Tours versterkt uw zichtbaarheid.

Over deze blog

Wat zijn VitrineSpotters? Waar zijn ze actief? Wat zijn “virtuele wandelingen”, “virtuele rondleidingen” of “virtual tours”? In welke winkels of verkooppunten kan je virtueel binnenkijken?

“Fasten your seatbells”, leun achterover, ontdek het hier met de snelheid van een muisklik en laat je verrassen op onze VitrineSpotter Virtual Tour door België, Europa en ver daar buiten!

Meer info?

Er staat steeds een regioverantwoordelijke klaar om u te helpen.  Ons advies is gratis!

Contacteer ons