VitrineSpotter, virtual tours, 360 graden fotografie

TIL MARKETING NAAR EEN HOGER NIVEAU MET 360° BEELDEN

Geplaatst op July 18, 2018

TIL MARKETING NAAR EEN HOGER NIVEAU MET 360° BEELDEN

In de afgelopen jaren hebben virtuele en augmented reality hun weg gevonden naar de marketingwereld, met merken die ongelooflijke panoramafoto's en 3D-renderings maken voor klanten om te verkennen. Deze 360-gradenbeelden zijn het meest gebruikt in de reis- en vastgoedsector om meeslepende, realistische locaties ervaringen te bieden zonder er daadwerkelijk te zijn. Naarmate deze technologie echter verder evolueert, vinden merken er in een groot aantal sectoren nieuwe gebruiksmogelijkheden voor.

Intro

Er zijn talloze mogelijkheden om uw klanten op dit moment te betrekken bij 360-gradenafbeeldingen, van productinteracties tot virtuele ervaringen van een fysiek persoonlijk evenement. Hier geven we acht mogelijkheden van de meest creatieve manieren waarop uw merk of bedrijf ze kan gebruiken.



1. Geef klanten een 'INSIDE LOOK'

1.-InsideLook-001.JPG#asset:1789

Laten we uw klanten een 360-graden look geven met: productweergaven, virtuele rondleidingen, bedrijfsevenementen of zelfs marktplaatsen. Dit type technologie kan uw gebruikers centraal stellen in uw merkervaring. Volgende onderwerpen zijn mooie voorbeelden: -Kijk eens binnen in ons productieproces; -Neem een kijkje in het kantoor van de CEO; -Ga achter de schermen in onze studio. Dit zijn allemaal manieren om de kracht van 360-gradenbeelden te benutten binnen uw bedrijf.



2. Biedt 360-graden afbeeldingen aan de pers voor verdiende 'MEDIA'

2.-Media-001.jpg#asset:1788

Als u alles wilt tonen en klanten een ervaring wilt geven die voelt alsof ze zich echt op die locatie bevinden, dan zijn 360-gradenbeelden het beste. Dit is heel goed te gebruiken voor sociale media. Combineer het gebruik van deze inhoud en bied het aan bij een strategisch nieuwsmagazine. Meeslepende inhoud is van vitaal belang voor de relaties met journalisten en dit geeft de media een standpunt dat ze zichzelf niet konden krijgen.



3. Emuleer een 'FYSIEKE ERVARING' met uw merk

3.-FysiekErvaring-001.JPG#asset:1790

Als u een muziekfestival, winkelopening of een andere fysieke locatie in de aandacht wil brengen, kunnen 360-gradenafbeeldingen effectief zijn om een fysieke ervaring te emuleren door het gebruik van een digitale ervaring.



4. Bied een 'GAMEBELEVING' om mensen naar uw merkboodschap te leiden

4.-Gamebeleving-001.jpg#asset:1791

Gebruik 360-gradenbeelden als een manier om mensen naar een verstandelijke bestemming te leiden. We zien het gebruik van deze afbeeldingen in een game-achtig ecosysteem, waarbij als voorbeeld potentiële klanten de rollen van spelers op zich nemen. Hun taken omvatten het vinden van aanwijzingen in de afbeeldingen en het samenstellen van informatie om puzzels op te lossen - die allemaal eindigen met de speler die de boodschap van een klant opneemt.



5. Creëer een krachtig niveau van 'MERKTRANSPARANTIE'

5.-Merktransparantie-001.jpg#asset:1792

360 ° -foto's kunnen een niveau van transparantie bieden dat een perfect geënsceneerde, kunstmatig gemaakte foto niet kan bieden. Een fabrikant kan pronken met de omvang van zijn magazijn of productiefaciliteit, terwijl een merk voor consumptiegoederen de volledige omvang van zijn nieuwste tv-reclamespot kan vastleggen. Als het correct wordt gebruikt, kan een merk belangrijke authenticiteitspunten scoren voor het delen van een deel van de magie achter de schermen.



6. Bouw aantrekkelijke en 'MOBIELE ERVARINGEN' op

6.-Ervaring-001.jpg#asset:1793

Het vastleggen en behouden van de aandacht van de consument met traditionele middelen, zoals fotografie en video, wordt al snel onmogelijk. 360 ° -foto's en -video creëren een aantrekkelijkere ervaring in vergelijking met platte, eendimensionale afbeeldingen. Daarbij kan uw publiek zijn mobiele toestel draaien en genieten van een meeslepende advertentie-ervaring, wat momenteel een uniek middel is bij moderne marketing. Gebruikers raken hierdoor meer betrokken bij de manier waarop ze de inhoud van uw merk beleven.



7. 'GEDREVEN BETROKKENHEID' met door gebruikers gegenereerde 360-graden afbeeldingen

7.-Betrokkenheid-001.jpg#asset:1794

360-gradenafbeeldingen die door uw klanten zijn gemaakt, zijn een geweldige manier om ervaringen te verweven in uw merkmarketing, vooral als u een product of service aanbiedt waarvoor een ervaring of proef vereist is. Door gebruikers gegenereerde inhoud kan de betrokkenheid vergroten, omdat mensen externe beoordelingen vertrouwen. En 360-gradenbeelden kunnen de interacties met uw merk vergroten en mensen laten proeven van wat ze kunnen verwachten.



8. Zorg voor een digitaal product met 'INTERACTIEVE ERVARING'

8.-Interactief-001.jpg#asset:1795

Naarmate klanten meer vertrouwd raken met het online kopen van alle soorten producten, verwachten ze een ervaring die nauw aansluit bij hun winkelinkopen. Wanneer een product in 360-graden wordt weergegeven, kunnen klanten ermee communiceren en de functies en voordelen beter begrijpen. Deze gepersonaliseerde ervaring met het product zal hen sneller helpen om een aankoopbeslissing te nemen.

Over deze blog

Wat zijn VitrineSpotters? Waar zijn ze actief? Wat zijn “virtuele wandelingen”, “virtuele rondleidingen” of “virtual tours”? In welke winkels of verkooppunten kan je virtueel binnenkijken?

“Fasten your seatbells”, leun achterover, ontdek het hier met de snelheid van een muisklik en laat je verrassen op onze VitrineSpotter Virtual Tour door België, Europa en ver daar buiten!

Meer info?

Er staat steeds een regioverantwoordelijke klaar om u te helpen.  Ons advies is gratis!

Contacteer ons