VitrineSpotter, virtual tours, 360 graden fotografie

IS UW BEDRIJF OOK KLAAR VOOR VIRTUAL REALITY?

Geplaatst op December 11, 2017

IS UW BEDRIJF OOK KLAAR VOOR VIRTUAL REALITY?

Is uw bedrijf ook klaar voor Virtual Reality?

Het lijdt geen twijfel dat virtual reality een gevestigde waarde wordt. Met grote namen zoals Samsung, Google en Facebook, kunnen we alleen verwachten dat dit een alledaagse tool wordt die ons leven zal veranderen.

Terwijl de introductie van geavanceerde headsets, waaronder de Oculus Rift en de HTC Vive, de VR-revolutie zal voeden, moeten bedrijven zich richten op hoe VR voor de gemiddelde consument toegankelijk wordt gemaakt. De introductie van meer goedkope opties zoals Google Cardboard en de Samsung Gear VR-headset zijn geweldige voorbeelden van hoe VR op een dagelijkse basis toegankelijker kan zijn voor consumenten.

Dus wat betekent dit voor bedrijven? Omdat er elke dag nieuwe VR-technologie wordt uitgegeven, is dit het beste moment om te experimenteren met VR om te bepalen hoe dit de bedrijfswaarde kan verhogen. Bedrijven van Disney tot Virgin Airlines zijn al aan het liften op de technologie om hun marketing te ondersteunen en klantervaringen te verbeteren. Outdoor schoenenfabrikant Merrill stelde gebruikers in staat te ervaren hoe het is om een gevaarlijke bergwandeling te maken; Volvo lanceerde dit jaar ook een VR-ervaring, waardoor gebruikers hun nieuw ontworpen XC90 SUV virtueel kunnen testen.


Een meeslepende ervaring creëren

Met virtual reality hebben bedrijven de mogelijkheid om hun klanten en medewerkers te betrekken op een manier die voorheen niet mogelijk was. Met een VR-koptelefoon krijgt u toegang tot een meeslepende omgeving die elke beschikbare 2D-ervaring overtreft. In VR kan de kijker op elke gewenste manier met de beschikbare inhoud communiceren en deze verkennen.

Door de toeschouwer de leiding te geven, kunnen bedrijven persoonlijke relaties leggen met elke consument. Als zodanig opent VR voor bedrijven om ervaringen te creëren die informatief, meeslepend en zeer invloedrijk zijn. Dat kan een betere marketing van uw product of dienst betekenen, snellere en goedkopere training voor uw werknemers of verbeterde communicatie en samenwerking van uw productontwikkelteam.

Voordat u een VR-ervaring voor uw bedrijf nastreeft, moet u eerst weten wat u uit de inhoud wilt halen. Zoals met elk type media of bedrijfsplan, moet u evalueren hoe de inhoud past binnen de bedrijfsdoelen. Wat hoop je dat de kijker eruit haalt? Wil je een real-time ervaring verbeteren of een nieuw concept tonen? De sleutel tot een succesvolle ervaring richt zich op uw doelgroep en maakt gebruik van de unieke mogelijkheden van VR om een unieke ervaring te creëren.


Hoe gebruik maken van Virtual Reality

Virtuele realiteit is zo'n plooibare technologie dat de zakelijke toepassingen ervan eindeloos lijken. Sommige van de volgende applicaties zijn al door bedrijven gebruikt, terwijl anderen het potentieel van de technologie suggereren.

1. VR-tours

De Virtual Tour is misschien wel de meest gebruikte applicatie voor virtual reality. Bedrijven zoals makelaars in onroerend goed, hotels, cruisemaatschappijen, musea en reisbestemmingen promoten zichzelf met behulp van virtual reality-rondleidingen. Deze ervaringen stellen potentiële klanten in staat om een voorbeeld van een locatie te bekijken, of ze kunnen klanten een kijkje geven in de bedrijfsactiviteiten van een bedrijf.

VR03.jpg#asset:1435

2. Modelcreatie

Het maken van een VR-model kan bedrijven tijd en geld besparen. Met dit soort modellen of prototypen kunnen kijkers een product onderzoeken en wijzigingen aanbrengen zonder de tijd of kosten van het bouwen van een fysiek model. Hierdoor kan men veel efficienter en kostenbesparend de doorlooptijd van ontwerp tot productie beheersen.

VR04.jpg#asset:1436

3. Werknemerstraining

Met virtual reality kunnen hands-on training voor werknemers worden aangeboden. Gesimuleerde ervaringen kunnen werknemers voorbereiden op gevaarlijke situaties of hen instrueren over het gebruik van ingewikkelde en dure machines, zonder het risico van schade tijdens inloopfases.

VR05.jpg#asset:1437

4. Events

Virtuel reality kan bedrijven helpen om live-evenementen met een breder publiek te delen. VR-video's van een evenement kunnen kijkers op de eerste rij plaatsen en het gevoel geven dat ze er daadwerkelijk zijn.

VR06.jpg#asset:1438

5. Presentatie van producten

Virtuel reality kan potentiële klanten toelaten een product te verkennen voordat ze het kopen. De meeslepende beelden van VR kunnen een product rechtstreeks in de (virtuele) handen van een klant plaatsen of kijkers in staat stellen om een product in actie te zien.

VR07.jpg#asset:1439

6. Communicatie

Veel technische insiders hebben voorspeld dat VR de ultieme vorm van communicatie zal worden. Voor bedrijven betekent dit dat collega's face-to-face kunnen vergaderen of samenwerken aan een product, hoewel ze duizenden kilometers van elkaar verwijderd zijn.

VR08.jpg#asset:1440

Conclusie

Met bedrijven zoals Google en Facebook die VR-afdelingen ontwikkelen, is het geen twijfel dat deze technologie veel langer zal meegaan dan de gemiddelde rage. Om concurrerend te blijven en een groot consumentenpubliek te behouden, moeten bedrijven nadenken over hoe VR kan worden geïmplementeerd in hun strategie. Met zijn vermogen om de wereld om ons heen op een geheel nieuwe manier onder de aandacht te brengen, zal deze technologie een integraal onderdeel worden van de wereld van entertainment en marketing, waardoor onze manier van zakendoen verschuift.

Over deze blog

Wat zijn VitrineSpotters? Waar zijn ze actief? Wat zijn “virtuele wandelingen”, “virtuele rondleidingen” of “virtual tours”? In welke winkels of verkooppunten kan je virtueel binnenkijken?

“Fasten your seatbells”, leun achterover, ontdek het hier met de snelheid van een muisklik en laat je verrassen op onze VitrineSpotter Virtual Tour door België, Europa en ver daar buiten!

Meer info?

Er staat steeds een regioverantwoordelijke klaar om u te helpen.  Ons advies is gratis!

Contacteer ons