VitrineSpotter, virtual tours, 360 graden fotografie

Waarom is Google Plus zo belangrijk voor uw bedrijf, winkel, restaurant… en wat is zijn aantrekkingskracht?

Geplaatst op February 05, 2014

Waarom is Google Plus zo belangrijk voor uw bedrijf, winkel, restaurant… en wat is zijn aantrekkingskracht?

…Zoals technologie evolueert, zo ook gaan klanten meer en meer vertrouwen op het internet voor het opzoeken van de beste producten en de meest betrouwbare diensten. Hierdoor is online en digitale marketing een dagelijkse en essentiële advertentievorm geworden, toegankelijk voor elk bedrijf. Onderzoek toont zelfs aan dat kleine, locale en middelgrote ondernemingen de tijdrovende reclamedrukwerken en dure radio- en televisiespots veel minder gaan gebruiken. Als je dus op zoek bent naar een effectieve manier om uw zaak te promoten, dan is Google Plus de ideale oplossing als nieuwe, creatieve en kostenbesparende online advertentievorm.\n \nWat is Google Plus Lokaal?\n \nGoogle Plus Lokaal is door Google bedacht om een manier te vinden waarin Google zijn zoekmachines, zijn sociale media en zijn bedrijvengids samen kon combineren. Het was in eerste instantie hun bedoeling om klanten op een simpele manier te laten zoeken naar gedetailleerde informatie over plaatselijke bedrijven, winkels en horecazaken. Echter door het grote succes is deze populaire dienst uitgegroeid tot een doeltreffend advertentieplatform waar bedrijven hun aanwezigheid kunnen profileren.\n Bedrijven kunnen, volledig gratis, op hun Google Plus Lokaal pagina een plattegrond, contactgegevens, openingsuren, foto’s, virtuele wandelingen en extra informatie plaatsen. Vanaf dan kunnen klanten bedrijven waarderen en beoordelen. Ze kunnen foto’s plaatsen en recensies schrijven.\n Bedrijven worden zichtbaar op Google Zoekresultaten en Google Maps en ze kunnen worden doorgelinkt naar andere social media sites van de bedrijven.\n \nHoe kan uw zaak Google Plus Lokaal gaan gebruiken?\n \nHet belangrijkste voordeel van deze Google service is dat u de mogelijkheid krijgt om uw bedrijfsprofiel naar uw klanten (en toekomstige klanten) te verbeteren. Het geeft u hierbij de kans om contact te krijgen met uw klanten op een meer persoonlijke basis. Maar zoals elke andere vorm van adverteren, zal men, om maximaal eruit te halen wat er in zit, een heldere strategie moeten bedenken. Daarom zal dit actieplan volgende elementen moeten bevatten:\n \n1. Zoek Motor Optimalisatie oftewel SEO\n Als deel uitmakend van een officiële Google service zoals Google+, zal uw website extra opvallen in de Google Zoekresultaten op de eerste pagina. Niettegenstaande dit krachtig hulpmiddel is het heel belangrijk om SEO te integreren in uw site. Daarom zal het toevoegen van relevante sleutelwoorden, kernzinnen, ingebouwde links, regelmatige updates en andere SEO inhoud zorgen dat uw plaats in Google Zoekresultaten wordt versterkt.\n Integratie met Sociale Netwerking\n Met meer dan 100 miljoen leden is het sociale media netwerk van Google+ een heel waardevolle en krachtige omgeving om contact te krijgen met potentiële klanten. De persoonlijke zoekresultaten van klanten worden sterk beïnvloed door de opinie en beoordelingen van hun vrienden en familieleden. Door gebruik te maken van een hechte en vriendelijke relatie met uw klanten op dit sociaal netwerk zal het profiel van uw zaak sterk verbeteren in uw directe omgeving en ver daar buiten.\n \n2. Klantenbeoordelingen\n De klantenbeoordelingen die u worden gegeven zullen een prominent deel worden van uw Goolge+ pagina. Positieve beoordelingen zullen anderen aanzetten om uw zaak te bezoeken en zelf te ervaren. Spijtig genoeg krijgen zelfs de beste bedrijven wel eens een slechte beoordeling. Maar ongeacht welke opinie er wordt gegeven, hier krijg je wel de kans om uw klanten aan te moedigen en positieve opinies in de aandacht te brengen en negatieve kritiek om te buigen naar een positieve reactie.\n \n3. Een Google Virtual Tour van uw bedrijf\n Iedereen kent Google Street View. Hiermee kan men over de hele wereld rondwandelen in steden, dorpen, natuurlijke omgevingen en zelfs op verkenning gaan op de zeebodem. \n Deze technologie wordt nu ook door Google vrijgegeven aan enkel door Google Gecertificeerde fotografen (zoals VitrineSpotter één van de eerste in België was). Deze fotografen maken met professioneel fotografiemateriaal een virtuele wandeling door bedrijven. Wat u te zien krijgt kent zijn gelijke niet: beeldmateriaal van hoge kwaliteit met de uitstraling van een bioscoopfilm en de interactiviteit van een computergame. Dit alles laat toe dat bezoekers op het internet, met het gemak van enkele muisklikken, door de winkel, showroom of restaurant kan wandelen, op eigen tempo, zonder hinder van andere bezoekers, en alle produkten kan bekijken die in de winkel aanwezig zijn op een manier alsof de bezoeker echt aanwezig is in de zaak.\n Een bedrijf die dit aanschaft krijgt door Google extra aandacht doordat het bedrijf op de eerste zoekpagina van Google wordt geplaatst met rechtstreekse bedrijfslink naar Google Maps, Google Street View, Google+ pagina en Google Binnenkijken.\n \nWelke resultaten zijn te verwachten?\n \n1. Betere plaats in Google Zoekresultaten\n Statistieken geven weer dat de meeste mensen enkel de eerste pagina van de zoekresultaten bekijken. Hierbij worden meestal enkel de eerste drie zoekresultaten bezocht. Wanneer je nu Google+ gebruikt zal uw bedrijf of winkel hier een prominente plaats innemen. \n Resultaat: Gegarandeerd meer bezoekers met een stijgende interesse \n \n2. Meer verkeer naar uw website\n Een verhoogde plaats in zoekresultaten gecombineerd met een link naar uw professionele website zorgen voor meer bezoekers op uw website.\n Resultaat: meer klanten, meer boekingen, meer omzet.\n \n3. Bruikbare informatie\n Door de Google Analytics te gaan bestuderen over de bezoekers van uw website krijg je heel veel informatie ter beschikking om de aard van uw klanten en hun behoeften beter te doorgronden.\n Resultaat: je kan uw zaak doelgerichter afstemmen op uw klanten.\n \nBoost your business! Enjoy Google Plus!\n Patrick

Over deze blog

Wat zijn VitrineSpotters? Waar zijn ze actief? Wat zijn “virtuele wandelingen”, “virtuele rondleidingen” of “virtual tours”? In welke winkels of verkooppunten kan je virtueel binnenkijken?

“Fasten your seatbells”, leun achterover, ontdek het hier met de snelheid van een muisklik en laat je verrassen op onze VitrineSpotter Virtual Tour door België, Europa en ver daar buiten!

Meer info?

Er staat steeds een regioverantwoordelijke klaar om u te helpen.  Ons advies is gratis!

Contacteer ons