VitrineSpotter, virtual tours, 360 graden fotografie

VEELGESTELDE VRAGEN

...reeds voor u beantwoord!

A. Het registratieproces

1. Hoe kan ik een fotosessie regelen?

Neem rechtstreeks contact met VitrineSpotter op om een fotosessie te plannen. Onze VitrineSpotter zal alle nodige informatie verschaffen en een op maat gemaakte prijsofferte aanbieden tegen de meest voordelige tarieven. Na ondertekening van onze offerte neemt één van onze fotografen contact met u op en zal een planning worden opgemaakt volgens de wensen van de klant en volgens de mogelijkheden van de beschikbare VitrineSpotter fotografen.

2. Kan ik een tweede fotosessie aanvragen?

Ja, het staat u vrij om VitrineSpotter te contracteren en een nieuwe fotosessie te regelen zo vaak als u nodig acht. Zo zullen veel bedrijven die onlangs hun interieur opnieuw hebben ingericht of die seizoensgebonden versieringen aanbrengen of nieuwe collecties opstellen, een nieuwe fotosessie willen aanvragen. Bedrijven die bij VitrineSpotter reeds klant zijn krijgen een extra korting op een nieuwe fotosessie. Vergeet niet dat u ook altijd uw eigen actuele foto’s kunt uploaden via Google+ Lokaal.

3. Wat heb ik nodig om mijn bedrijf voor te bereiden op een fotosessie?

U kunt extra schoonmaken en alles opruimen voordat de fotosessie wordt gehouden, maar het is wel de bedoeling van de foto’s om uw klanten te laten zien wat ze kunnen verwachten als ze uw bedrijf op een gewone dag bezoeken. \n \nWij raden ook steeds aan om belangrijke producten extra in de kijker te plaatsen of eens te denken om het personeel extra aanwezig te maken door aangepaste kledij te voorzien die opvallend is. Bijna alles is mogelijk. \n Laat eens een ober in uw restaurant rondlopen in een kostuum van de 18de eeuw, of transformeer uw autoverkoper in een formule1 piloot. De creativiteit van de ondernemer bepaalt de grenzen, maar onze VitrineSpotter denkt graag met u mee.

4. Van welke locaties in mijn bedrijf worden foto's genomen?

Fotosessies omvatten de voornaamste klantgerichte onderdelen van uw bedrijf. U kunt met de fotograaf overleggen welke onderdelen van uw bedrijf u onder de aandacht wilt brengen en welke u wilt uitsluiten van de sessie. Ruimtes die niet gefotografeerd mogen worden dienen afgesloten te worden voor de fotosessie begint, door bvb. de deur te sluiten of een winkelrek voor de deuropening te plaatsen. Nogmaals, het is de bedoeling dat de foto’s aan klanten laten zien wat ze kunnen verwachten als ze uw bedrijf op een gewone dag bezoeken.

5. Verstoort de fotosessie mijn bedrijfsactiviteiten?

We weten dat u een bedrijf moet leiden en daarom hebben we fotosessies zo ontworpen dat ze u hierbij zo weinig mogelijk hinderen. VitrineSpotter fotografen werken zo veel mogelijk volgens uw planning, om ervoor te zorgen dat er foto’s worden genomen op een tijdstip dat voor u en uw bedrijf past. Voor fotosessies zijn geen speciale apparatuur, belichting of installaties vereist. U kunt dus gerust open blijven. 

Hoewel fotosessies niet storend zijn en uw normale bedrijfsactiviteiten niet hinderen, is het een goed idee dat uw klanten weten dat er foto’s worden genomen, zodat ze zo veel mogelijk kunnen vermijden dat ze zich in het zicht van de camera bevinden.

Tip! Misschien kan de fotosessie gepland worden op uw sluitingsdag. Minder of geen personen aanwezig verhoogt de zichtbaarheid en de kenmerken van uw zaak en uw producten.

6. Worden er ook mensen gefotografeerd?

Omdat we de aandacht in de foto’s op het interieur van uw bedrijf willen vestigen, willen we zo weinig mogelijk mensen op de foto’s hebben. Tijdens de sessies kunnen fotografen een mededeling ophangen om klanten en medewerkers erop te wijzen dat ze kunnen worden gefotografeerd. 

Als eigenaar bent u verantwoordelijk om aan uw medewerkers en klanten te melden dat de fotosessie plaatsvindt.

B. Belangrijke Informatie

1. Hoe kan een Google Virtual Tour mijn bedrijf helpen?

Als potentiële klanten op Google naar uw bedrijfsnaam zoeken, wordt uw zaak direct zichtbaar op de pagina met zoekresultaten. Eén muisklik verder staat de klant in uw virtuele winkel. Vanaf dan kunnen ze rondwandelen en uw zaak virtueel bezoeken, eenvoudig door de muis te bewegen. 

Deze beelden worden ook gepubliceerd op pagina’s bij Google+ Lokaal, Google Maps en andere Google-sites en geven uw klanten een beter beeld van de indeling, de inrichting en de schoonheid van uw interieur. Met behulp van gebruiksvriendelijke HTML-fragmenten of Google Maps API’s kunt u links naar deze afbeeldingen toevoegen aan de website van uw bedrijf, en zo ook potentiële klanten aantrekken die uw website bezoeken.

2. Hoe lang duurt een fotosessie?

In de meeste gevallen duurt een fotosessie tussen een half uur tot een uur, maar de werkelijke duur is steeds afhankelijk van de omvang van uw bedrijf.

3. Wat doet de VitrineSpotter fotograaf dat ik zelf niet kan?

VitrineSpotter fotografen zijn opgeleid om foto’s van hoge kwaliteit van uw interieur te nemen, zodat ze het hoofd kunnen bieden aan veelvoorkomende uitdagingen zoals onderbelichting en kleine ruimtes. De fotografen zijn ook gecertificeerd door Google om met behulp van professionele lenzen en draaiende camerabehuizingen (gemonteerd op statieven) foto’s te maken die, nadat ze door de fotografen zijn geupload in de verwerkingsprocessen van Google, worden omgezet naar panorama’s van 360 graden en een interieurwandeling door uw bedrijf. Nadat fotografen de foto’s van hun camera’s hebben geupload, worden deze foto’s door verwerkingsprocessen van Google op basis van geavanceerde technologieën voor de samenvoeging en afstemming van afbeeldingen, HDR en overige technologieën omgezet naar panoramische interieurwandelingen.

4. Van welke onderdelen van mijn bedrijven worden foto's genomen?

Fotosessies omvatten de voornaamste klantgerichte onderdelen van uw bedrijf. U kunt met de fotograaf overleggen welke onderdelen van uw bedrijf u onder de aandacht wilt brengen en welke u wilt uitsluiten van de sessie. 

Ruimtes die niet gefotografeerd mogen worden dienen afgesloten te worden voor de fotosessie begint, door bvb. de deur te sluiten of een winkelrek voor de deuropening te plaatsen. 

Nogmaals, het is de bedoeling dat de foto’s aan klanten laten zien wat ze kunnen verwachten als ze uw bedrijf op een gewone dag bezoeken.

5. Kan een bedrijf waar ook ter wereld een fotosessie aanvragen?

Ja! Het is fantastisch dat mensen over de hele wereld hierin geïnteresseerd zijn. Uw verzoeken helpen ons om te beslissen naar welke regio’s we Google Virtual Tours gaan uitbreiden.

6. Gelden er beperkingen voor het type bedrijf dat kan deelnemen?

Google staat niet toe afbeeldingen van gevangenissen, politiegebouwen te uploaden. Afbeeldingen van museums worden geupload via het programma Google Virtual Tours, na controle en goedkeuring van Google via het Google Art Project.

7. Kunnen mijn foto's om andere redenen worden verwijderd?

Ja, uw foto’s kunnen worden verwijderd als ze het fotobeleid van Google schenden. Hoewel alle bedrijfsafbeeldingen worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole voordat ze worden geupload, kunnen bepaalde foto’s later toch nog als ongepast worden gemeld en worden verwijderd. Google helpt u graag verder.

8. Wat zijn de kosten voor het nemen van foto's van mijn bedrijf?

Omdat VitrineSpotter niet in dienst is van Google en ook niet is gelieerd aan Google bepalen ze zelf de prijs voor hun services. Google verwacht van VitrineSpotter dat ze hun diensten tegen een redelijke marktprijs aanbieden. Vóór elke fotosessie biedt de VitrineSpotter of de VitrineSpotter fotograaf de Google Serviceovereenkomst aan, waarin de diensten worden beschreven, ter acceptatie. In de overeenkomst wordt (onder andere) ook uiteengezet dat in ruil voor uw betaling aan VitrineSpotter de gemaakte afbeeldingen eigendom worden van de klant die de overeenkomst heeft ondertekend.

D. Persoonlijke Informatie

1. Welke maatregelen zijn genomen om de privacy te beschermen en te voldoen aan de wettelijke voorschriften?

Alle onderdelen van uw bedrijf die u niet wilt laten zien, worden uitgesloten van de fotosessie. Bovendien waarschuwen onze fotografen uw klanten en medewerkers altijd voordat er een foto wordt genomen, om zo hun privacy te respecteren. Alle panorama’s worden bewerkt door onze geavanceerde vervagingstechnologie om gezichten van medewerkers of klanten die zichtbaar zijn op afbeeldingen, onherkenbaar te maken. U kunt op elk moment aanvullende vervaging aanvragen of volledige afbeeldingen verwijderen via onze link ‘Een probleem melden’ onderaan een panorama of vanaf uw pagina bij Google+ Lokaal.

2. Wie is binnen mijn bedrijf juridisch bevoegd om toestemming te geven voor de fotosessie?

U moet de juiste bevoegdheid hebben om een VitrineSpotter fotograaf toegang te verlenen tot het bedrijfsgebouw om foto’s te verzamelen, en vervolgens Google toe te staan die foto’s in producten of services te gebruiken. Mensen met deze bevoegdheid zijn de eigenaar van het bedrijf of een directeur of manager die is aangewezen om dergelijke verbintenissen aan te gaan namens het bedrijf. Door vóór de fotosessie akkoord te gaan met de Algemene voorwaarden en de Servicevoorwaarden van Google, bevestigt u dat u de bevoegdheid heeft om die verbintenis aan te gaan.

3. Gebruikt Google de afbeeldingen ook in andere applicaties dan op pagina's bij Google+ Lokaal?

Google kan deze afbeeldingen in andere producten en services op nieuwe manieren gebruiken om uw bedrijfsgegevens nog nuttiger en toegankelijker te maken voor gebruikers. Door een verdere integratie met Google Maps kunnen klanten deze afbeeldingen bijvoorbeeld makkelijk vinden in de Street View-panorama’s van 360 graden van nabijgelegen wegen voor tal van locaties.

4. Zijn de foto's die door een VitrineSpotter fotograaf zijn genomen, mijn eigendom?

Ja, de foto’s die door VitrineSpotter fotografen zijn genomen, worden uw eigendom nadat u voor deze service heeft betaald en de sessie is voltooid. Door de overeenkomst te ondertekenen die door de VitrineSpotter fotograaf wordt aangeboden, verleent u een licentie voor het gebruik van de foto’s aan Google om de afbeeldingen te publiceren.

5. Kan ik de foto's bekijken nadat ze zijn genomen en voordat ze beschikbaar worden op mijn pagina bij Google+ Lokaal?

Omdat de technologie werkt met afzonderlijke, niet-samengevoegde en ongecontroleerde afbeeldingen die nog aanzienlijk moeten worden bewerkt nadat ze door de fotograaf zijn geupload voor de aangename ‘wandelervaring’ door uw interieur, is het niet mogelijk de afbeeldingen te beoordelen voordat ze naar Google worden geupload.

6. Kan ik afbeeldingen vervagen of alle panorama's verwijderen uit mijn bedrijfsvermelding?

Ja, als u een ernstig probleem heeft gevonden, kunt u ons vragen bepaalde gebieden in elk van de panorama’s te vervagen. U kunt ons ook vragen alle panorama’s weg te halen. Op dit moment kunnen we nog geen afzonderlijke panorama’s weghalen. Als u vervaging of verwijdering wilt aanvragen, klikt u op de link ‘Een probleem melden’ voor de specifieke afbeeldingen waarin u problemen heeft gevonden en verstrekt u ons de gevraagde informatie. Het vervagings- of verwijderingsproces kan enkele dagen duren.

7. Wat is de relatie tussen VitrineSpotter fotograaf en Google?

VitrineSpotter is een onafhankelijk bedrijf die niet in dienst is van Google, geen tussenpersoon van Google is en die op geen enkele andere wijze gelieerd is aan Google. Google heeft hen wel gecertificeerd omdat ze voldoen aan de kwaliteitsstandaarden van Google voor het nemen, uploaden en beheren van speciale foto’s en panorama’s (pano), en eventueel ook het publiceren ervan op Google-sites. Hierdoor zijn we Certified Partner.

8. Kan ik de verwijdering van een foto aanvragen als ik niet de eigenaar van het bedrijf ben?

Net zoals het Google beleid voor Street View beelden stelt hun functie ‘Een probleem melden’ gebruikers in staat verdere vervaging van afbeeldingen aan te vragen als die gebruiker wordt weergegeven op de panorama’s van 360 graden. Gebruikers kunnen ook de verwijdering van afbeeldingen aanvragen waarop ongepaste inhoud wordt weergegeven, en eigenaars kunnen ons vragen panorama’s van 360 graden die door VitrineSpotter fotografen zijn gemaakt, te verwijderen via de link ‘Een probleem melden’ of de link ‘Ongepaste foto rapporteren’ voor foto’s van elementen op de kaart.

9. Ben ik verplicht deel te nemen als ik via dit programma een aanvraag heb verzonden?

Nee. Nadat u een aanvraag heeft verzonden, neemt de regioverantwoordelijke contact met u op om de details met u te bespreken en de nodige informatie van u te krijgen, voordat er foto’s van uw bedrijf worden genomen.

E. Extra

1. Kan ik deze afbeeldingen op de website van mijn bedrijf plaatsen?

Ja, we moedigen u aan de wandelervaring door het interieur van uw bedrijf ook te delen met uw klanten. Als u de panorama’s van 360 graden wilt integreren in uw website, zoekt u het HTML-fragment van een goed gezichtspunt van een panorama op Google Maps, klikt u op de knop ‘Link’, klikt u op ‘Deze kaart aanpassen en als voorbeeld weergeven’ en kopieert en plakt u de HTML-code om deze in te sluiten in uw website. Als u meer aanpassingsmogelijkheden wilt voor uw afbeeldingen, kunt u de Google Maps API gebruiken. Uiteraard zullen de VitrineSpotter fotografen na het uploaden van uw virtuele tour u automatisch per e-mail de code toesturen om te integreren in uw website.

2. Waarom worden er foto's van bedrijven genomen en hoe kan ik de foto's bekijken?

VitrineSpotter fotografen nemen foto’s van hoge kwaliteit die vervolgens in weergaven van 360 graden worden samengevoegd met behulp van panoramische cameratechnologie. VitrineSpotter fotografen zijn onafhankelijke contractanten die door Google zijn opgeleid en gecertificeerd om panorama’s van hoge kwaliteit te maken. Als eigenaar kunt u ook uw eigen foto’s uploaden naar Google+ Lokaal door u aan te melden bij Google+ Lokaal. U kunt de foto’s en panorama’s van 360 graden direct in de zoekresultaten van Google en op uw pagina bij Google+ Lokaal bekijken.

3. Wat is een Google gecertificeerd fotograaf?

Dit is een vertrouwd fotografiebedrijf dat door Google is gecertificeerd voor het programma Google Maps Business View. Google werkt samen met vertrouwde bedrijven om Business Views aan meer bedrijven over de ganse wereld te kunnen aanbieden. Ze doorlopen een certificeringproces voor kwaliteit en professionaliteit, zodat u voor uw bedrijf resultaten met dezelfde hoge standaarden mag verwachten.

4. Waar zijn VitrineSpotter fotografen momenteel actief?

VitrineSpotter fotografen zijn sterk actief in Belgie in de provincies Antwerpen, Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant maar breiden hun werkgebied verder uit op nationaal en internationaal vlak.

Ook spenderen we veel aandacht aan nieuwe technieken en software om onze producten te optimaliseren.

Andere en aanvullende diensten krijgen extra aandacht indien deze onze bestaande diensten kunnen aanvullen en nuttig zijn voor onze klanten.